ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ ΓΙΑ «ΤΟΞΟΤΗ» ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑ

Στην έγκριτη εφημερίδα «Καθημερινή» και στο δημοσιογράφο Νίκο Ρουσάνογλου μίλησε ο Δήμαρχος Διονύσου Διονύσης Ζαμάνης για τις δυσάρεστες εξελίξεις στο έργο της αποχέτευσης λόγω οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας «Τοξότης», συμφερόντων του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα. Το άρθρο, που δημοσιεύτηκε χθες-20 Απριλίου, επιβεβαιώνει πλήρως  το ρεπορτάζ του «dionysospost» της 9ης Απριλίου. Το κείμενο της «Καθημερινής»:
Του Νίκου Ρουσάνογλου.

Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για την επιβίωση της εταιρείας «Τοξότης ΑΤΕ», της θυγατρικής εταιρείας κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Οπως προκύπτει, η εταιρεία έχει ακόμα λίγες ημέρες προθεσμία προκειμένου να αποφύγει να βρεθεί αντιμέτωπη με την κήρυξή της ως προσωρινά έκπτωτης από το έργο κατασκευής του αποχετευτικού δικτύου του Δήμου Διονύσου, λόγω σοβαρών καθυστερήσεων των σχετικών εργασιών.

Οπως αναφέρει στην «Κ» ο δήμαρχος Διονύσου Διονύσης Ζαμάνης, έχει αποστείλει ήδη την ειδική πρόσκληση (προβλέπεται από τον νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις) στην «Τοξότης», με την οποία ενημερώνει ότι αν μέχρι τις αρχές Μαΐου δεν επανεκκινήσει άμεσα το έργο και δεν παράσχει σαφείς εγγυήσεις ως προς την τήρηση συγκεκριμένων και αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων, θα ξεκινήσει τη διαδικασία για την κήρυξη της εταιρείας ως προσωρινά έκπτωτης και παράλληλα θα απαιτήσει και την είσπραξη της σχετικής εγγυητικής από την Τράπεζα Αττικής. Πρόκειται για ποσόν της τάξεως των 6,25 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου που συμβασιοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2014 ανέρχεται σε 16 εκατομμύρια ευρώ, δεδομένου ότι η «Τοξότης» είχε προσφέρει έκπτωση 48,8%.

«Σήμερα, το έργο έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό μόλις 35%, ενώ βάσει της προκήρυξης του διαγωνισμού θα έπρεπε να είναι έτοιμο εντός διετίας, και σήμερα, ακόμα και με τις καθυστερήσεις, θα έπρεπε να ολοκληρώνεται» σημειώνει ο κ. Ζαμάνης. Κατά τον ίδιο, το πρόβλημα με την εταιρεία οξύνθηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου και ιδίως από τη στιγμή που εγκρίθηκε κονδύλι 250.000 ευρώ για κάλυψη αρχαιολογικών εργασιών, που όμως παρακρατήθηκε από την Τράπεζα Αττικής για την κάλυψη των χρεών της «Τοξότης». Τότε έγινε σαφές ότι δύσκολα το έργο θα μπορέσει να ολοκληρωθεί από την εταιρεία του κ. Καλογρίτσα.

Ο ίδιος απέστειλε πρόσφατα επιστολή στον δήμο, η οποία μάλιστα έχει καταχωριστεί και στα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου που έγινε λίγο πριν από το Πάσχα, στην οποία επισημαίνει ότι σύντομα θα γνωστοποιήσει τι μέλλει γενέσθαι, χωρίς να αποκλείει ακόμα και το ενδεχόμενο της υποκατάστασης του, ή έστω συνεργασίας, με κάποιον άλλο κατασκευαστικό όμιλο, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο. Ο κ. Ζαμάνης αναφέρει πάντως ότι θα ήταν προτιμότερη η οικειοθελής αποχώρηση του κ. Καλογρίτσα, προκειμένου να μην ενεργοποιηθεί η διαδικασία της κήρυξής του ως προσωρινά έκπτωτου, που θα έχει και δικαστικές συνέπειες.

Σημειωτέον ότι αν δεν βρεθεί άμεσα κάποια λύση και ο Δήμος Διονύσου απαιτήσει την είσπραξη της εγγυητικής, θα ενεργοποιήσει ουσιαστικά ένα «ντόμινο» κινήσεων, με τις οποίες η «Τοξότης» θα βρεθεί προ του φάσματος της χρεοκοπίας. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος στις τέσσερις πρώτες εργολαβίες για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, προσφέροντας εκπτώσεις από 50% έως 57%. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία είχε τη στήριξη της Τράπεζας Αττικής αναφορικά με την ανανέωση των εγγυητικών επιστολών της, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, για τα συγκεκριμένα έργα. Αν όμως, αίφνης, η τράπεζα κληθεί να καταβάλει αποζημίωση στον Δήμο Διονύσου, πιθανότατα θα πρέπει να μεριμνήσει προκειμένου να μη χρειαστεί να πράξει το ίδιο και με τα έργα στον άξονα Πάτρα-Πύργος, που, σημειωτέον, ακόμα δεν έχουν συμβασιοποιηθεί. Αυτό σημαίνει ότι θα αποσύρει τις εγγυητικές, με αποτέλεσμα η «Τοξότης» να κηρυχθεί έκπτωτη και στις εν λόγω εργολαβίες, προκαλώντας ιδιαίτερο «πονοκέφαλο» στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο μόλις αυτή την εβδομάδα εξασφάλισε, ύστερα από πολύμηνες προσπάθειες, την έγκριση χρηματοδότησης του άξονα από τις υπηρεσίες της Ε.Ε.

Πηγή: «Καθημερινή».