ΝΕΑ

ΧΡ.ΣΠΙΡΤΖΗΣ: «ΔΙΑΨΕΥΣΤΗΚΑΝ Ν.Δ.-ΚΙΝΑΛ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ» (vds)

Με αιχμή του δόρατος τα διόδια που δεν μπήκαν στον Άγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ Χρήστος Σπίρτζης μίλησε για διάψευση των δυνάμεων του παλαιοκομματισμού στην χθεσινή εκδήλωση στον Άγιο Στέφανο με θέμα «Έξυπνη πόλη και αστικές υποδομές», που διοργάνωσε η δημοτική παράταξη «ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο».

Χαρακτήρισε δε, κρίσιμη τη σημερινή συγκυρία, καθώς «ο νεοφιλελευθερισμός δεν έχει δημοκρατικό προσωπείο αλλά έχει αγκαλιάσει την Ακροδεξιά, ιδιαίτερα στη χώρα μας και με ονοματεπώνυμο» και σήμερα, «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε ποια Ευρώπη θέλουμε, τι Ελλάδα θέλουμε, τι κοινωνία θέλουμε, τι Αυτοδιοίκηση θέλουμε, τι ανάπτυξη θέλουμε, τι υποδομές θέλουμε, ποιο εργασιακό πλαίσιο θέλουμε, ποιο θεσμικό πλαίσιο για τα επαγγέλματα».

2-1

Ειδικά για τα διόδια στην περιοχή μας ο κ Σπίρτζης ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Γνωρίζετε καλύτερα από εμάς, δεν μπήκαν διόδια, όπως προβλεπόταν από τις συμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας του 2007 του κ. Σουφλιά, ή στην αναθεώρηση της σύμβασης της κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου το 2013. Οι ίδιοι πολιτικοί χώροι που θέσπισαν τα διόδια στην περιοχή, δηλαδή αυτοί της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΙΝΑΛ ήταν οι ίδιοι που είχαν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, πανό, συγκεντρώσεις. Τελικά διαψεύστηκαν. Όπως διαψεύστηκαν για όλα τα μεγάλα έργα που τελείωσαν ή έχουν ήδη δημοπρατηθεί, δεδομένου πως ολοκληρώθηκαν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι, ούτε τότε μας πίστευαν, δημοπρατήθηκαν τα νέα μεγάλα έργα της χώρας, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, η ένωση της Ολυμπίας Οδού με το Μορέα, ξεκινάει το Καστέλι, ολοκληρώνεται το σιδηροδρομικό Δίκτυο της χώρας».

Όσον αφορά το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε:

«Εμείς λέγαμε τότε ότι θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, υπάρχει και υπήρχε συμφωνία για την απαλλαγή των κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, επίσης το διέψευδαν, δεν πίστευαν ούτε τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, ούτε σε αυτό επιβεβαιώθηκαν και όπως ίσως γνωρίζετε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων όχι μόνο πέρασε στη δεύτερη φάση, στις 28 Φλεβάρη δόθηκαν οι τελικές και δεσμευτικές προσφορές οι οποίες αξιολογούνται, ώστε στις επόμενες μέρες να αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου για όλη τη χώρα, άρα και για την περιοχή μας».

Και συμπλήρωσε:΄«Επομένως σε ενάμιση χρόνο και κάτι μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, αν έχουμε και καμία ένσταση, θα κληθούμε όλοι μαζί να πάμε να γκρεμίσουμε αυτούς τους σταθμούς διοδίων που έχουμε στη γειτονιά μας, όχι να χτίσουμε καινούργιους».

Ταυτόχρονα, όπως είπε, «έγινε και λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των μόνιμων κατοίκων των Δήμων που προανέφερα, του Δήμου Ωρωπού, του Δήμου Ορχομενού και άλλων περιοχών, ώστε όταν σε ενάμιση χρόνο από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης έχουμε το ηλεκτρονικό σύστημα σε λειτουργία, να απαλλάσσονται οι πολίτες από τις χρεώσεις τους».

4-1

Ο κ Σπίρτζης έθιξε και το ζήτημα του επανασχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών, επισημαίνοντας ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ένα συντεταγμένο σχέδιο σ΄ αυτόν το τομέα:

«Μιλάμε για το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, την Αθήνα που έχει Προαστιακό, Σιδηρόδρομο, έχει Μετρό, έχει δυο εταιρείες λεωφορείων, μια δημόσια και μια ιδιωτική, έχει Τραμ, έχει τα πάντα, αλλά ο κόσμος ταλαιπωρείται. Πώς γίνεται αυτό; Γίνεται γιατί οι γραμμές του ΚΤΕΛ και τα εισιτήρια προφανώς είναι τα ίδια από τη δεκαετία του ’60 που πήγαινε εκδρομή ο Παπαμιχαήλ με τη Βουγιουκλάκη στις ταινίες που βλέπουμε, για να είναι ακριβά τα εισιτήρια, για να μην υπάρχει έλεγχος στα ΚΤΕΛ, είναι γιατί δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός συγχρονισμού μεταξύ των διαφορετικών μέσων μαζικής μεταφοράς για να εξυπηρετούνται πάλι συμφέροντα, είναι γιατί υπήρχαν ελλείψεις σε λεωφορεία, σε προσωπικό, υπήρχαν ελλείμματα σ΄ αυτές τις εταιρείες πολύ μεγάλα και κλεψιές πολύ μεγάλες, όπως τα πλαστά εισιτήρια».

Εν προκειμένω πρόσθεσε ότι το Υπουργείο προχωράει στην ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων:

«Βγαίνει ο διαγωνισμός στις επόμενες ημέρες. Μέσα θα είναι και η συντήρηση για να μην υπάρχουν άλλου είδους καθυστερήσεις, για να έχουμε επιτέλους μόνο λεωφορεία φυσικού αερίου και ηλεκτρικά λεωφορεία στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».

6-1

Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, που είναι κοινό μυστικό ότι θα πολιτευτεί  στην περιφέρεια Αττικής στις βουλευτικές εκλογές, όποτε αυτές γίνουν, αναφέρθηκε στην υπό κατασκευή στάση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Κρυονέρι, υπογραμμίζοντας ότι «ολοκληρώθηκε η μελέτη, όπως και η αντίστοιχη για την ανισόπεδη οδική διάβαση στον Άγιο Στέφανο», ενώ «ο στόχος είναι, μέχρι τα μέσα Απριλίου ή τέλος Απριλίου, να δημοπρατηθούν τα έργα για να γίνουν».

Categories: ΝΕΑ