FRONTPAGE

Π.ΓΙΑΤΖΑΚΗΣ: «ΕΞΕΤΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΔΙΧΩΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ»

Του Βαγγέλη Ζιμετάκη.

Ο Πέτρος Γιατζάκης, διευθυντής του Λυκείου Κρυονερίου, επικεφαλής του προγράμματος Erasmus Plus και της έρευνας του προσφυγικού ζητήματος από τα παιδιά, φωτίζει τις παραμέτρους του εγχειρήματος, το αποτέλεσμα του οποίου θα παρουσιαστεί το Μάιο στην Πράγα. “Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά και κριτικά. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το μυαλό τους μέσω της κριτικής σκέψης” τονίζει μεταξύ άλλων στη συνέντευξή του στο dionysospost ο κ Γιατζάκης, δίνοντας παράλληλα ενδιαφέροντα στοιχεία για την προσπάθεια των μαθητών του, η οποία «δεν έχει προκαταλήψεις απέναντι στο προσφυγικό, εξετάζει όλες τις πτυχές, δεν κάνει προπαγάνδα προς καμία κατεύθυνση, δεν έχει κομματική χροιά».

dionysospost.gr: Μιλήστε μας για το πρόγραμμα στο οποίο θα συμμετάσχετε:

Πέτρος Γιατζάκης: «Το πρόγραμμα ονομάζεται Erasmus Plus. Άρχισε το 2016 και τελειώνει τον Ιούλιο του 2019. Αφορά κατά βάση την διερεύνηση του προσφυγικού ζητήματος στην Ευρώπη και ειδικά στην Ελλάδα. Προσπαθούμε να εξετάσουμε το ζήτημα από όλες τις πλευρές με μια ψύχραιμη ματιά. Πιο αναλυτικά, μελετάμε στατιστικά δεδομένα, φτιάχνουμε ερωτηματολόγια σε hot spots, κάνουμε δημοσιογραφικές έρευνες, είμαστε σε επαφή με φορείς στην Μυτιλήνη που σήκωσε το μεγαλύτερο βάρος του πρώτου κύματος, κλπ. Τα παιδιά, έχουν δημιουργήσει καλλιτεχνικά έργα, όπως ποιήματα, τραγούδια, πίνακες και πολλά άλλα. Είναι όλα φτιαγμένα από τα παιδιά!»

kt_8667_sooc1458119776

dionysospost.gr: Συνεργάζεστε με παιδιά και σχολεία από άλλες περιοχές;

Πέτρος Γιατζάκης: «Βεβαίως! Συνεργαζόμαστε με παιδιά από ένα σχολείο της Λέσβου και από άλλες χώρες, όπως η Ισλανδία, η Τσεχία, η Ιταλία. Επίσης, συνεργαστήκαμε και με ένα πανεπιστήμιο από την Ρίγα της Λετονίας. Στο Κεντρικό Μουσείο της Πράγας δε, θα γίνει στις 25 Απριλίου η τελική έκθεση, στην οποία θα παρουσιαστούν όλες οι πτυχές της εργασίας».

dionysospost.gr: Τι αποτέλεσε κίνητρο για να λάβετε μέρος ως σχολείο σε αυτό το πρόγραμμα;

Πέτρος Γιατζάκης: «Δεν μας υπαγόρευσε κανείς να συμμετάσχουμε. Είχαμε μία κρούση συνεργασίας από ένα κεντρικό λύκειο της Πράγας σχετικά με το ζήτημα αυτό, την οποία αποδεχτήκαμε. Το πρόγραμμα υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και εγκρίθηκε».

ref_0

dionysospost.gr: Συμβαίνουν και άλλες δραστηριότητες γύρω από το προσφυγικό ζήτημα στο Λύκειο Κρυονερίου;

Πέτρος Γιατζάκης: «Στο σχολείο μας γίνεται πολλή δουλειά γύρω από αυτό το ζήτημα. Μαθητές όλων των τάξεων συνεργάζονται και δουλεύουν. Υπάρχει φυσικά και η φυσιολογική ροή του Λυκείου, η οποία επιβάλλει κάποια παιδιά να έρχονται και κάποια να φεύγουν. Τα παιδιά, όμως, μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά και κριτικά! Σε συνεργασία με τον κ. Βενιζέλο, τους υποδεικνύουμε πώς θα ψάχνουν τις πληροφορίες, πώς θα ξεχωρίζουν την υπεύθυνη επιστημονική πληροφορία από το «σκουπίδι», κλπ. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το μυαλό τους μέσω της κριτικής σκέψης. Ούτως ή άλλως, το πρόγραμμα αυτό, δεν έχει προκαταλήψεις απέναντι στο Προσφυγικό. Εξετάζει όλες τις πτυχές. Δεν κάνει προπαγάνδα προς καμία κατεύθυνση, δεν έχει κομματική χροιά».

dionysospost.gr: Ποια είναι τα επιπλέον οφέλη για τα παιδιά από την συμμετοχή τους στο Erasmus Plus;

Πέτρος Γιατζάκης: «Πέρα από όσα προανέφερα, τα παιδιά γνωρίζουν από πρώτο χέρι διάφορες πραγματικότητες. Μαθαίνουν τι συμβαίνει στην Λέσβο πχ. Έχουν δει την πραγματικότητα της Ισλανδίας, της Τσεχίας και άλλων χωρών. Σκεφτείτε ότι τρία από τα έξι παιδιά που θα έρθουν μαζί μου τώρα, βγαίνουν πρώτη φορά στο εξωτερικό. Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό κέρδος από αυτό το πρόγραμμα. Παίρνουν καινούργιες προσλαμβάνουσες και ερεθίσματα. Ανοίγει το μυαλό τους».

196499-16037902-744x496

dionysospost.gr: Είπατε ότι δεν υπάρχει κομματική οπτική στο πρόγραμμα. Πρόκειται όμως για μια πολιτική δράση. Πιστεύετε ότι τα παιδιά αποκτούν και μια πιο οξυμένη κοινωνικό-πολιτική ματιά;

Πέτρος Γιατζάκης: «Μαθαίνουν να ξεχωρίζουν την αληθινή από την ψεύτικη είδηση. Όταν τα παιδιά δούλεψαν με στατιστικά στοιχεία, συνειδητοποίησαν ότι πολλοί τίτλοι ειδήσεων ήταν ψεύτικοι, όπως επί παραδείγματι, οι γνωστοί τίτλοι που λένε ότι οι μετανάστες κλέβουν, δέρνουν, βιάζουν, κλπ. Εμείς πήραμε επίσημα στοιχεία του κράτους και τα επεξεργαστήκαμε. Είδαμε ότι δεν υπήρξε ορατή αύξηση της εγκληματικότητας από πλευράς μεταναστών. Τα παιδιά μαθαίνουν να μην σκέφτονται μέσα σε κουτάκια. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το μυαλό τους χωρίς προκαταλήψεις. Άλλωστε το έλεγε και ο Καντ: «Τόλμα να μάθεις ο ίδιος. Να χρησιμοποιείς ο ίδιος το μυαλό σου». Αυτό θέλαμε να κάνουμε και εμείς. Και το πετύχαμε. Γι’ αυτό και στην εσωτερική αξιολόγηση του προγράμματος, βγήκαμε πρώτοι σε ψήφους από τους εταίρους των άλλων σχολείων».