FRONTPAGE

ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ

Πέφτει η γέφυρα της Βαρυμπόμπης, ο μεγαλύτερος κυκλοφοριακός κόμβος που βγάζει τα βόρεια προάστια στην Εθνική Οδό, προκειμένου να αποκτήσει η γέφυρα γιγαντιαίες διαστάσεις και να τοποθετηθούν στο σημείο πλευρικά διόδια. Όλη η υπερτοπική κυκλοφορία, για τους οδηγούς των βορείων προαστίων που θέλουν να βγουν στην Εθνική Οδό, για όσα χρόνια διαρκούν τα έργα, θα περνάει μέσα από τους δρόμους των Αδαμών και της Νέας Κηφισιάς.

Αυτά θα συμβούν αν εφαρμοστούν τα έργα που προβλέπονται από τη μελέτη έργων και περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εκπόνησαν  οι εταιρίες που έχουν αναλάβει την εκμετάλλευση των Εθνικών Οδών. Μελέτη που μελετάνε με τη σειρά τους  στα γραφεία του αρμόδιου Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Οι μελέτες λίγο πολύ, λένε ότι δεν θα υπάρξουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις, άρα μπορούν να προχωρήσουν τα έργα. Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς, της Τετάρτης 11 Δεκεμβρίου, συζητήθηκε το θέμα, το οποίο ανέλυσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας Αλέξιος Μακρής, αναφέροντας πως ήδη η Υπηρεσία έστειλε τεχνική έκθεση στο Υπουργείο, που καταδικάζει τη συγκεκριμένη μελέτη. Ο Δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος ζήτησε από το Δημοτικό Συμβούλιο να εκδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας, ενώ ο πρώην δήμαρχος, Νίκος Χιωτάκης ζήτησε ειδικό ανοικτό συμβούλιο διαμαρτυρία στην περιοχή των Αδαμών, ώστε να ενημερωθούν όλοι οι κάτοικοι, αλλά και να δοθεί όσο το δυνατόν περισσότερη δημοσιότητα.

Η Λέττα Παρασκευάκη εκ μέρους του συλλόγου των Αδαμών είπε πως δεν πρέπει να αναφέρεται η υπόγεια διάβαση της Ελαιών- Ερμιόνης ως κόμβος γιατί εξυπηρετεί αποκλειστικά τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες μαζί με την Ερυμάνθου είναι οι μόνοι οδοί διαφυγής σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τόνισε ότι αν τυχόν πραγματοποιηθούν τα σχέδια των παραχωρησιούχων η περιοχή των Αδαμών θα καταστραφεί.

Σε περίπτωση που τα έργα πραγματοποιηθούν καταστρέφουν όχι μόνο την περιοχή των Αδαμών και της Νέας Κηφισιάς, αλλά και όλη την Κηφισιά.  Όλη η υπερτοπική κυκλοφορία που έρχεται από τα βόρεια της Αττικής με σκοπό το πέρασμα  στην Εθνική Οδό προς την Αθήνα, θα διασχίζει την πόλη και τα οχήματα θα στέλνονται μέσω της υπόγειας διάβασης της Ελαιών – Ερμιόνης στις Αδάμες,  όπου θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο δακτυλίδι (round about). Από κει τα οχήματα θα κινούνται στον παράδρομο της Εθνικής και θα βγαίνουν στον κόμβο της Καλυφτάκη, όπου και εκεί, με τεράστια κυκλική πορεία, θα βγαίνουν στο ρεύμα της Αθήνας.  Έτσι λοιπόν μια διαδρομή που χρειαζόταν λίγα μόνο λεπτά, θα απαιτεί πολύ χρόνο δεδομένης όχι μόνο της αύξησης των χιλιομέτρων αλλά και της κίνησης.

Και δεν είναι σίγουρο αν αυτό είναι το χειρότερο ή ο τελικός στόχος, η δημιουργία δηλαδή πλευρικών διοδίων στη γέφυρα Βαρυμπόμπης, κάτι που κατά καιρούς όλοι οι πολιτικοί, ανεξαρτήτως κόμματος έχουν δηλώσει ότι δεν θα κάνουν.  Οι κάτοικοι αλλά και οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου,  έχουν προσπαθήσει με πολλούς τρόπους και διαμαρτυρίες εδώ και χρόνια να σταματήσουν τη δημιουργία τους, κατορθώνοντας προς το παρόν μια καθυστέρηση.  Εάν τελικά δημιουργηθούν τα διόδια, ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού θα δει τα καθημερινά του έξοδα να διογκώνονται, μια που θα πρέπει να πληρώνει διόδια για να πάει στη δουλειά ή το σπίτι του.

Τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν περισσότερα για το πώς θα αντιδράσει ο Δήμος και οι φορείς  ώστε να ενημερώσουν και να κινητοποιήσουν τους κατοίκους, μήπως και αποτραπεί το μοιραίο. Όσο το μελετάνε  στα γραφεία του Υπουργείου υπάρχει ακόμα ελπίδα. Εάν και αυτοί βρούνε τις μελέτες καλώς καμωμένες τότε η γέφυρα θα αρχίσει να τρίζει.